Brev:
Tung dreng og skemad
30. juni 2014
Alder:
4 mdr.
Tung dreng og skemad
Hej Helen.
Jeg har en glad og trivelig dreng, der lige er startet på skemad.
Jeg fornemmede, at han var klar eftersom han fulgte vores mad med øjnene, åbnede munden for D-dråberne og vågnede hyppigere om natten for at spise. Han vejer 9,5 kg/67 cm lang, så han er jo heller ikke lille.
Jeg er dog i tvivl om mængden.
Han er rigtig glad for skemad og har allerede smagt risgrød, hirsegrød, pæremos, gulerodsmos og mos af sød kartoffel. Han har endnu ikke afvist noget og spiser lystigt.
Lige nu ser det sådan ud:
06.30: vågner og får morgenflaske.
08.00: spiser morgenmad. 80 ml grød+lidt frugtmos
Hertil 30 ml vand af kop
08.30-10.00: sover lur
10.00: flaske
12-13: lur
13.00: flaske
15.00-18: lur, men vågner typisk op efter 1,5 time, får en flaske og sover videre.
18.00: aftensmad. 80 ml grøntsagsmos + 30 ml vand af kop
20.00: flaske og sover 20 min powernap
22.00: godnat flaske
03.30: nat-flaske
Han drikker cirka 800-1000 ml mme i døgnet.
Hvor meget mælk skal han minimum have i døgnet?
Hvor meget skemad må han få af gangen nu hvor han kun er 4 mdr?
Jeg er lidt bekymret over hans størrelse, men kan ikke rigtig se, hvad jeg kan gøre ved det. Jeg koger kun hans grød på vand, men tilsætter lidt koldpresset olie til hjernen.
Han har aldrig spist over sit behov, men tager alligevel meget på. Kan det være farligt for ham?
Med venlig hilsen
Bobbies mor